בין עיצוב מנה לעיצוב אופנה

ורד אמיר
0 תגובה

קורס עיתונות אופנה בשנקר, פרויקט גמר, מחפשת נושא לכתבה, שיהיה מענין, מרגש ורלוונטי. הרשת מוצפת בראיונות, סקירות, טרנדים ושבועות אופנה – על מה אפשר לכתוב שיהיה מרענן וחדש?

אני מספרת לבן האמצעי שלי, עומר, שאני מחפשת נושא לכתבה לעבודת גמר – משהו בתחום הלייפסטייל, האופנה והביוטי. והוא, שף שמבשל ויוצר אוכל מהנשמה שואל: "למה שלא תכתבי על הקשר בין עיצוב מנה לעיצוב אופנה?” ומכאן מתפתחת ביננו שיחה ארוכה ומרתקת על תהליך היצירה של מנות חדשות, על ההשראה וההשפעות, על חומרי גלם, צבעים וריחות ומיד אני מבינה שזהו!!! יש לי נושא לכתבה. זה ממש דומה, אפילו המושגים זהים…

אז עומר שלי – בן 26 והוא שף פרטי. האמת שהוא אהב לבשל עוד בילדותו ולהתבונן על הנעשה במטבח אצלי ואצל הסבתא, וגם בצבא בהיותו קצין כמפקד מחלקה, הכין מידי פעם אוכל לחייליו.

אני מחליטה לפנות למעצבת אופנה שהיא גם בלוגרית בסלונה וגם מבינה דבר או שניים בעולם הלייפסטייל והעיצוב, האוכל והחיים הטובים, גבירה ולקוביץ. אני כותבת לה הודעה, היא עונה שהיא בחופשה בתאילנד ומכאן מתגלגלת לה שיחה וירטואלית בה אני מסבירה מה אני רוצה… והיא? מיד נרתמת למשימה ומודיעה "מיד כשאני חוזרת קובעים פגישה”.

vered amir 056vered amir 055

גבירה פגשה את עומר ושותפו מתן לפני מספר חודשים, כשטיילה להנאתה עם חברה בשכונה בה ממוקם הסטודיו שלה, פלורנטין. היא הסתקרנה לראות מה יש בבית עם הדלת הפתוחה הפונה לרחוב, נכנסה – ונשבתה בקסמיהם. עומר ומתן – Jamaha tlv , מארחים בביתם לארוחות שף משובחות וכך מצאה את עצמה גבירה מתארחת אצלם באירוע יומולדת לחברה טובה.

אז יש לי שף ויש לי מעצבת ונותר רק לקבוע פגישה.

הגענו לסטודיו של גבירה הממוקם בהוד השרון בצמוד לביתה. כבר בכניסה אתה מבין שאתה נמצא במקום שכולו השראה ואהבת אדם. גבירה מארחת את לקוחותיה בחצר הסטודיו ובין מדידה למדידה, בין העצים ופריטי הווינטג' ותוך התעניינות בכל לקוחה או קניינית שמגיעה מגישה קפה משובח ומתפנה לשוחח אתנו.

מכאן מתפתחת בין עומר לגבירה שיחה מרתקת ואני מקשיבה וכותבת עומר שואל וגבירה עונה, גבירה מספרת ועומר מקשיב מרותק ויש מסקנות!!!

– ״שנינו חושבים עונתי", עומר מציין. "אני בונה תפריט לפי עונות השנה, המנות שלי מושפעות ממזג האוויר בדיוק כמו שאת, כמעצבת אופנה מתכננת קולקציה לחורף או קיץ״.
– "נכון" עונה גבירה, " גם להשפעת הסביבה יש חשיבות אצל שנינו. אני מושפעת מהשטח, טיולים, נופים, אנשים שפוגשים בדרך" ושניהם מבינים בדיוק על מה הם מדברים.
– "עומר, איפה למדת? " שואלת גבירה ,"לא למדתי במקום מסודר, אני קצין שריון שהתחיל מסלול ארוך הוחתם לקבע ובדרך הרגשתי שהלב שלי במקום אחר. לקחתי חופשה ארוכה נסעתי לטייל והלכתי אחרי הלב, פניתי לתחום הקולינרי ומצאתי את עצמי עובד ומתפתח במטבחים הטובים ביותר בתל אביב״.

vered amir 058vered amir 059

גבירה מזדהה עם כל מילה, "כשאדם יוצר והיצירה בדמו, לא הלימודים המסודרים יעיפו אותו גבוה אלא התשוקה והחשיבה מחוץ לקופסא שבאה עם הכישרון והיא מספרת: "תמיד ידעתי שאני רוצה להיות מעצבת אופנה, עוד בגיל הנעורים התחלתי לתפור ולמרות שאת כל חלומותי ותכניותי כוונו לשם, בבואי להתקבל ללימודי עיצוב בשנקר, נדחיתי.

אבל כשאוהבים את מה שעושים דלת שנסגרת לא סוגרת את החלום ובסופו של דבר גבירה הגשימה את חלומה , פתיחת חנות מעצבים ויצור קולקציות משלה שהיום נמכרות בחנויות שלה וכן בחנויות בוטיק ברחבי הארץ.

"הזיכרונות החזקים ביותר של אדם נצרבים בטעמים, בריחות ובצלילים שהוא חווה במהלך חייו", ככה אומרים ב jamaha tlv ועומר וגבירה מדברים על ההשפעה שיש אצל שניהם לחומרי הגלם. גבירה מספרת "כמעצבת אופנה אני מושפעת מסוג הבד ותכונותיו שישפיעו על הפריט והגזרה שאעצב , נופל לידי משלוח של בד אני נוגעת בו מלטפת ומיד יודעת מה אני רוצה לעצב ממנו״. ועומר מספר: "גם כשיש תפריט אני יוצא לשוק רואה מה יש בדוכנים, נוגע, מריח, מרגיש ומלקט את חומרי הגלם שישפיעו על המנה אותה אבשל. לא פעם חומרי הגלם משנים את התוכניות שהיו לי לבשל…״

שניהם עובדים מהבית ועומר שואל : "כשיש לך פתאום רעיון באמצע הלילה מה את עושה? " מה זאת אומרת? " גבירה עונה, "אני קמה באמצע הלילה ומתיישבת ליד מכונת התפירה, או ליד החרוזים וחומרי הגלם לתכשיטים שאני מעצבת”. עומר מספר "כשמבזיק לי רעיון אני קם גם בשלוש בלילה למטבח, כותב, רוקח ומנסה , זה יתרון גדול לעבוד בבית.

היצירה מהבית, במקום הכי אינטימי וקרוב ללב מאפיינת את שניהם, והם מדברים על כך שגם בעיצוב אופנה וגם בעיצוב מנה הכול מתחיל ונגמר באהבת אדם, היא אוהבת להלביש נשים לגרום להן להרגיש טוב הוא אוהב להאכיל אנשים לגרום להם להתרגש ולשמוח.

vered amir 061vered amir 062

הוא בונה תפריט קבוע מראש (fix menu) ממנת הפתיחה, העיקרית והקינוח (יכול להגיע גם ל 9 מנות) . עומר מסביר: "יש שלמות וסינרגיה בין המנות, כשאני חושב על מנה ראשונה אני חושב על כל התפריט עד הקינוח…״. וגבירה מסבירה כשהיא בונה הופעה מלאה (total look) ״הלקוחה יכולה להיות בטוחה שתמצא את עצמה לבושה מתחתית לחצאית ועד לשרשרת והמראה יהיה מושלם”.

בשלב זה, לא יכולתי שלא לשאול על העידן הנוכחי בו שולטות הרשתות החברתיות, גם כאן תשובותיהם דומות: הם לא חושבים על איך זה יופיע בתמונה אלא על החוויה הבלתי נשכחת איתה יוצא הלקוח/ה. זה עבור שניהם מעל הכל.

אהבת אדם כבר אמרתי?

Related Posts

השאירי תגובה